Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2009 15:29 - Полезни техники при общуване
Автор: yanag Категория: Бизнес   
Прочетен: 844 Коментари: 0 Гласове:
0



Полезни техники при общуване

След като видяхме основните правила за съобщаване на критика, нека да разгледаме някои полезни техники, които можем да използваме по време на разговора

Използвайте отворени въпроси, за да дадете възможност на събеседника ви да даде подробен отговор с повече детайли . Използвайте думи като: Какво?  Как? Кой? Разкажете ми?

 Избягвайте затворени въпроси като: Така ли? Нали?

Бъдете внимателни, когато използвате “Защо”?  Човекът  срещу  вас може да остане с впечатление че го обвинявате или го критикувате. Може да си помисли, че изразявате несъгласие, ако използвате тази дума.

Използвайте тишината. Дайте  време на събеседника си да обмисли своя отговор за интересно решение. Не се чувствайте неудобно от настъпилата тишина, но бъдете предпазлив, защото мълчанието може да накара хората да се чувстват неудобно. Поддържайте контакт с очите и показвайте интерес.

Обобщете. Обобщете резултата от срещата и плана за действие, за да се уверите, че сте бил правилно разбран. Погледнете по нов начин на ключовите моменти от дискусията. Фокусирайте се върху планирането на бъдещето. Направете заключителни изводи.

Бъдете чувствителен.  Бъдете внимателни, критиката първоначално може да не бъде приета. Дайте време за размисъл Това може да помогне за осъзнаване, възприемане на думите ви.

Иницирайте действия, предложете идеи.

Пример: Предлагайте идеи без да ги налагате – Едно от нещата, които можете да направите е.. Мислили ли сте за..? Ето  някои възможности.. С какво мога да ви  помогна?

 

Приемане на критика

  1. Не се срамувайте, приемете я.
  2. Независимо как е поднесена, приемете я като информация, каквато всъщност е.
  3. Преценете я, преди да отговорите.
  4. Изберете  сами как да използвате тази информация.

Отричане-

Когато хората за първи път чуват неодобрение те са ГОТОВИ ДА ГО отхвърлят. Моля въздържайте се от пряка защита-спорене, отхвърляне, осъждане.

 Ядосване - След фазата на отхвърлянето, настъпва гневът. Казано ви е че работата ви не е така добра , както се е очаквало. Казано ви беше, добро е както и друг път - вие сте ядосан.

 

Оттегляне- След като гневът утихне , човек има време да обмисли  прецени казаното. “Добре, допуснал съм повече грешки от обичайното”. Това е моментът , в който се осъзнава какво точно означава посланието.

Приемане- последният етап от този модел е пълното приемане на мнението, оценяванета му и вземането на решение да бъде прието или игнорирано.

Допуснал съм грешки.

Опознайте тези техники и ги използвайте при нужда.



Тагове:   дискусия,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: yanag
Категория: Бизнес
Прочетен: 190077
Постинги: 96
Коментари: 86
Гласове: 136
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930