Ще се проведе в курортен комплекс СВ Влас-х-л Синева от 17 до 20 юни.
Щи имате възможност да получите отговор на свои въпроси
Програма 18.06. 2009 ( от 9-17ч)
Въведение в управлението на проекти
Основни видове проекти, Жизнен цикъл на проекта.Елементи на проектното предложение. Иницииране на проекта. Планиране на проекта, Проектна документация
Финансовото управление на проекта
Финансов мениджмънт, мониторинг и отговорности на бенефициента-планиране на стъпките на проекта
Финансово и техническо отчитане
Представяне на схеми за префинансиране-„мостово финансиране”
Процедури по ЗОП, НМОП- практически проблеми, контрол над външни изпълнители
19.06. 2009 ( от 9-17ч)
Изисквания за допустимост на разходите и оформяне на документи
Разходи за трудови и други възнаграждения на физически лица
-възнаграждения за екипа за управление на проекта
-възнаграждения за преподаватели и хонорари
Разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни)
Материали и консумативи
Разходи за външни услуги
Разходи за амортизация
Други преки разходи
Непреки разходи, вкл. за организация и управление
Невъзстановим данък добавена стойност (ДДС)
Лектор: Иван Тошев-консултант по управление на проекти
за информация 02 031 22 00 Персонал консулт
Какви са възможностите за Финансиране на проекти?
Как да планираме разходите?
Кои разходи са допустими?
На какъв договор се назначава екипа, който ще работи по проекта?
Как се определят възнагражденията?
Имаме ли потребност от финансов мениджър?
Какви документи са необходими при отчитане на разходите?
Можете да споделите своя опит, да зададете въпроси и да получите компетентен отговор на предстоящото обучение“
17-20 юни СВ Влас
Подробна програма-www.personal-consult.com
g.popov@einet.bg
1303 София
бул. Христо Ботев 77А
Информация за новите семинари и книги на
www.personal-konsult.com
СПИСАНИЕ “ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ”
ФОНДАЦИЯ “ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ В БЪЛГАРИЯ И ЕВРОИНТЕГРАЦИЯТА”
СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА
МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
ОРГАНИЗИРАХА
КРЪГЛА МАСА НА ТЕМА
ПРОФЕСИЯ “СОЦИАЛЕН РАБОТНИК”
от 10 часа в заседателна зала на Министерството на труда и социалната политика на 20.05.2009
Публикациите в рубриката „Социален мениджмънт” към списание „Човешки ресурси”и споделеният опит от носителите на приз „Мениджър социални услуги – 2007 – 2008” на страниците на списанието разкриват като основен фактор за успешно ръководство на домовете за социални услуги и услуги в общността професионалната компетентност, непрекъснатото професионално усъвършенстване и мотивация на мениджъра „Социални услуги” и социалните работници.
В тази връзка с кръглата маса си поставяме за цел, на основата на дискусии и мнения на представителите на гражданското общество, какъвто е съставът на кръглата маса, да се очертаят основните характеристики на професията „Социален работник” и да се направят изводи и препоръки за вземане на решение от компетентните органи.
Кръгла маса
Авторите на множество публикувани статии в списание „Фондове Програми Проекти” посочват професионалната компетентност и потребността от обучение на потенциалните бенефициенти като основен фактор не само при разработването на успешни проекти, но и при тяхното управление и отчет. Този проблем излиза на преден план и при обсъждания, организирани от Управляващите органи при представяне на Оперативните програми. В тази връзка списанието със съдействието на Съюза за стопанска инициатива организира кръглата маса на основата на отворена дискусия между представители на гражданското общество, бизнеса и държавната администрация с цел да се разкрият проблемите и да се очертаят насоките за повишаване на професионалната компетентност на бенефициентите и служителите на Управляващите органи.
На поканата се отзоваха най-активните представители на бизнеса, а основната роля в дискусията се падна на консултантите. Държавната администрация присъства в лицето на главна дирекция „Усвояване на средствата от ЕС” и главна дирекция „Планиране на регионалното развитие”.
Участниците дискутираха възможностите за ефективно използване на парите от европрограмите за повишаване професионалната квалификация на бенефициентите за управление и отчитане на проектите, както и чия трябва да е отговорността за обучението. Споделеният опит за работата по предприсъединителните и оперативните програми се оказа ключов за очертаването на изводите.
СПИСАНИЕ „ФОНДОВЕ ПРОГРАМИ ПРОЕКТИ”
„ПЕРСОНАЛ КОНСУЛТ – Г.ПОПОВ”
НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС
СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА
СЪЮЗ ЗА СТОПАНСКА ИНИЦИАТИВА
Организират
КРЪГЛА МАСА НА ТЕМА
“ОБУЧЕНИЕТО НА БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ -
ФАКТОР ЗА УСВОЯВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ФОНДОВЕ”
19 май 2009г., 10.00 ч.,
сградата на ССИ -кв. “Лозенец”, ул. “Кап. Тодор Ночев"30
НОВОТО В ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ И АКТУАЛНИ ВЪПРОСИ
ЗА 2009 ГОДИНА
27. 05. 2009 г.
Място на провеждане :
София, ул.Екзарх Йосиф № 15, етаж 5
09.30 – 12.30 часа
ИЗМЕНЕНИЯТА И ДОПЪЛНЕНИЯТА И АКТУАЛНИ ВЪПРОСИ ЗА 2009 г. в
- Закон за данък върху добавената стойност.
- Закон за местните данъци и такси.
- Закон за акцизите и данъчните складове.
Лектор-консултант: Петър Захариев – главен експерт в НАП
13.30 – 17.00
1. ПРОМЕНИ В ЗАКОНА ЗА КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ ЗА 2009г
2. ПРОМЕНИ В ЗАКОНА ЗА ДАНЪЦИТЕ ВЪРХУ ДОХОДИТЕ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ
ЛИЦА.
Лектор-консултант: Цветан Станкулов – данъчен експерт
Кафе-паузи от 10.30-11.00 и от 15.00 – 15.30 часа;
Обедна почивка от 12.30 до 13.30 часа
Регистрация 30 минути преди началото на курса.
Записване по реда на плащанията – до запълване на резервираните места.
Цена 155 лв.
Включва: лекции, консултации, кафе-паузи, сертификат за завършен курс и книгите:
Закон за ДДС, Правилникът за прилагане на ЗДДС, Закон за местните данъци и такси, Закон за акцизите и данъчните складове, Закон за корпоративно подоходно облагане, Новото в подоходното облагане.
Заплаща се на „Прерсонал Консулт Попов Плюс” ЕООД
Уникредит Булбанк АД, Пл.Св.Неделя 7
SWIFT BIC UNCRBGSF, IBAN BG31 UNCR 7630 1078 3586 73
За КОНТАКТИ И ЗАПИСВАНИЯ :
Тел/факс 02/9312200, 9312400
e-mail: g.popov@einet.bg , GSM: 0884 196 702
Полезни техники при общуване
След като видяхме основните правила за съобщаване на критика, нека да разгледаме някои полезни техники, които можем да използваме по време на разговора
Използвайте отворени въпроси, за да дадете възможност на събеседника ви да даде подробен отговор с повече детайли . Използвайте думи като: Какво? Как? Кой? Разкажете ми?
Избягвайте затворени въпроси като: Така ли? Нали?
Бъдете внимателни, когато използвате “Защо”? Човекът срещу вас може да остане с впечатление че го обвинявате или го критикувате. Може да си помисли, че изразявате несъгласие, ако използвате тази дума.
Използвайте тишината. Дайте време на събеседника си да обмисли своя отговор за интересно решение. Не се чувствайте неудобно от настъпилата тишина, но бъдете предпазлив, защото мълчанието може да накара хората да се чувстват неудобно. Поддържайте контакт с очите и показвайте интерес.
Обобщете. Обобщете резултата от срещата и плана за действие, за да се уверите, че сте бил правилно разбран. Погледнете по нов начин на ключовите моменти от дискусията. Фокусирайте се върху планирането на бъдещето. Направете заключителни изводи.
Бъдете чувствителен. Бъдете внимателни, критиката първоначално може да не бъде приета. Дайте време за размисъл Това може да помогне за осъзнаване, възприемане на думите ви.
Иницирайте действия, предложете идеи.
Пример: Предлагайте идеи без да ги налагате – Едно от нещата, които можете да направите е.. Мислили ли сте за..? Ето някои възможности.. С какво мога да ви помогна?
Приемане на критика
- Не се срамувайте, приемете я.
- Независимо как е поднесена, приемете я като информация, каквато всъщност е.
- Преценете я, преди да отговорите.
- Изберете сами как да използвате тази информация.
Отричане-
Когато хората за първи път чуват неодобрение те са ГОТОВИ ДА ГО отхвърлят. Моля въздържайте се от пряка защита-спорене, отхвърляне, осъждане.
Ядосване - След фазата на отхвърлянето, настъпва гневът. Казано ви е че работата ви не е така добра , както се е очаквало. Казано ви беше, добро е както и друг път - вие сте ядосан.
Оттегляне- След като гневът утихне , човек има време да обмисли прецени казаното. “Добре, допуснал съм повече грешки от обичайното”. Това е моментът , в който се осъзнава какво точно означава посланието.
Приемане- последният етап от този модел е пълното приемане на мнението, оценяванета му и вземането на решение да бъде прието или игнорирано.
Допуснал съм грешки.
Опознайте тези техники и ги използвайте при нужда.
Конструктивната “обратна връзка” не е “затворена”, a предразполага към приемане на критиката и даване на отговор.
Конструктивната “обратна връзка” не обвинява, а предоставя възможности за сътрудничество при разрешаване на проблема. ( Ако всички ние искаме да си тръгнем навреме, определената работа, трябва да бъде довършена. Каква помощ може да окаже екипът, така че всички да си тръгнат навреме, заедно?)
Защо работи конструктивната “обратна връзка”
Дава ни възможност да бъдем честни и правдиви с хората, с които работим. Освен това вместо да оскърбяваме и мачкаме другите и отчуждаваме тези които критикуваме, и това да ги демотивира и да влоши тяхното качество на работа, ние ги мотивираме да потърсят помощ и да признаят липсата на умения и компетентност, когато чувстват подкрепа и уважение.
Два от най-важните фактора задържащи работниците са “чудесен шеф” и чувството за екипност.
Критикувайки по този начин получавате възможност да изградите вашия екип, да подобрите сплотеността и ефективността му. Така ще запазите и уважението на критикувания.
Принципи на “обратната връзка”
1. Изберете подходящ момент, време. Наградите са най-ефективни, когато се раздават, колкото е възможно по-скоро след постигането на добър резултат. Незабавната похвала дава нови сили и мотивация на личността за постигането на нови успехи.
2. Попитайте за самооценка. Започнете с изискването за самооценка, включете субекта в получаването на “обратна връзка”. Това помага за създаването на непринудена атмосфера и диалог между оценяващия и оценявания. Често хората са наясно със своите силни и слаби страни. По ефективно е да предоставим възможност за изказване на мнение преди ние самите да дадем оценка.. Правейки си самооценка, служителят ще може да степенува по-добре своите отговорности, възможности и представяне.
- Наблегнете на детайлите, когато хвалите и критикувате
Критикувате правилно” Когато разговаряхте с клиента А, Вие не използвахте неговото име”
Неправилно” Вие не знаехте, кой е клиента”
Когато хвалите например “Когато разговаряхте с клиент А, вие използвахте много добре техниката за отворени и затворени въпроси”
Неправилно “Добре общувате”
- Ограничете се с няколко важни точки
Много е трудно да изследвате и да се опитате промените много страни от една личност едновременно. Ограничете своята “ критика “ до един- два важни акцента, така няма да обърквате другите хора с много забележки, които трябва да вземат под внимание.
5. Хвалете повече, отколкото критикувате Позитивната подкрепа е един от най-силните фактори, водещ до промени. За съжаление повечето хора се съсредоточават върху негативното. Когато давате коригираща “обратна връзка”, не забравяйте да премахнете да изключите коригирането на личността. Това е толкова важно, колкото ида пропуснете да грешките и областите, които се нуждаят от подобрение. Винаги приключвайте разговора с положително послание.
6. Давайте награди за очаквано представяне Хората заслужават да бъдат възнаграждавани за свършената на очакваното ниво работа. Запомнете, че награждаването на някой за рутинна работа е също толкова важно както и награждаването за изключително представяне. Наградате е силна мотивация, която може да превърне посредствения служител в изключителен.
- Разработете план за действие Работете заедно, за да определите желаното представяне или резултати и обсъдете как могат да бъдат постигнати. Решете кога стъпките са постигнати.
Каним Ви на семинар от 27-30 май 2009, който ще се проведе в х-л Синева в курортно селище св Влас.
Съчетайте полезното с приятното.
Елате да чуете Промените в Кодекса на труда за 2009 и социално, пенсионно и здравно осигуряване. Лектор ще бъде г-н Наско Станев, юрист, експерт по трудово законодателство.
По същото време ще се проведе семинар Актуални въпроси на счетоводното отчитане и данъчното законодателство, основни проблеми и грешки установени при одита, лектор-косултант г-жа Мария Даскалова, регистриран ДЕС
Цена 395 лв All incl. в х-л Синева парк*** , доплащане за сам в стая 60 лв
или 430лв в х-л Синева бийч****., доплащане за сам в стая 90 лв
Отстъпка за придружител 105лв.
Заплащане по банков път на "Персонал Консулт Попов Плюс" ЕООД SWIFT BIC:UNCRBGSF,
IBAN :BG31 UNCR 7630 1078 3586 73
Подробна информация на 029312200 или www.personal-konsult.com